Home / Tur / Før og etter vandreturen

 

Om du er en av dem som liker å vandre lange turer i skogen og på fjellet, vet du sikkert hvor viktig det er å holde seg i god form. Ved å holde seg i god form, slipper du for en støl kropp dagen etter eller at du må avbryte turen før tid fordi du er utslitt. Trening hjelper også med å være mer stabil på ujevnt underlag, som i skogen der terrenget er kupert.  Med en smidig, sterk og balansert kropp slipper du for eventuelle skader og brudd og får generelt en bedre tur uten å bli alt for sliten. Kanskje du går og drømmer om bein som kan klatre opp, hvor som helst eller at du kan vandre raskere og lengre avstander? Eller du kanskje planlegger en vandretur med venner, som er i bedre form enn deg og er redd for at du ikke klarer å følge med på tempoet.

Finn en treningsform du liker

Ikke alle syns at trening er det morsomste i verden. Men det hjelper å tenke på at det vil styrke deg og gi deg en suksessopplevelse. Det er viktig at du både trener kondisjon og styrketrening, fordi det er kombinasjonen av disse, som gjør deg til en god vandrer. Er du usikker på hvordan du når dine mål, kan du få gode råd og veiledning i treningssenteret hos en ekspert. Du kan prøve en treningstime, der dere sammen lager et treningsprogram, som matcher med dine ønsker og behov. At du har et mål gjør det lettere å være motivert til trening. Fordelen med en veiledning fra en ekspert er at du får presise veiledninger til hvilke øvelser, som hjelper deg i mål.

Enkel og billig massasje

Ikke alle har råd til å gå til en massør for å løsne opp muskler, men Foam rollers er en god aktivitet for deg som liker å vandre. Du kan bruke den både før men spesielt etter vandreturen. Eller som en del av ditt treningsprogram. Foam rollers er som navnet indikerer laget av skumgummi og kan rulle bort ømme og stive muskler. De fås i mange størrelser og farger og kan kjøpes flere steder på nettet – se et utvalg her. Med foamrulleren og utstrekk hjelper du kroppen til å restituere bedre og du forebygger skader – begge faktorer, som styrker treningen og vandringen.

Husk at selv om du bare vandrer på utvalgte tidspunkter på året, at det er smart å holde seg i form hele året. Holder du deg i form hele året rundt, er det mye enklere å trene seg opp til den ultimative vandreturen.

 
Diese Seite teilen